Kontynuując korzystanie z tej witryny, akceptujesz Politykę prywatności i wykorzystywanie przez nas z plików cookie.
Blog reklamowy - nasze inspiracje
Czym jest wizytówka i jakie wizytówki kupić do firmy?

Czym jest wizytówka i jakie wizytówki kupić do firmy?

Czym jest wizytówka i jakie wizytówki kupić do firmy? 

Historia wizytówek sięga XV wieku. Początkowo używano ich w Chinach, a w czasach Ludwika XIV za ich pomocą anonsowała się francuska arystokracja. Dziś wizytówki wykorzystuje się do promowania biznesu, dlatego ważna jest głównie czytelność ich przekazu. Jakie wizytówki wybrać dla firmy? Sprawdź, na co zwrócić uwagę, by podjąć odpowiednią decyzję.

Jak wygląda klasyczna wizytówka?

Przed kilkoma wiekami wizytówka nie miała ściśle określonej wielkości, kształtu i sposobu wykonania. Współcześnie obowiązują standardy, które regulują sposób tworzenia większości wizytówek.

Klasyczny projekt ma wymiary 90x50 mm i uwzględnia wydruk na papierze kredowym o gramaturze 350 g. Taki rozmiar umożliwia włożenie gotowej wizytówki do portfela lub wizytownika. Gramatura papieru zapewnia natomiast sztywność, dzięki czemu jest on odporniejszy na zagniecenia i inne uszkodzenia.

Klasyczna wizytówka dobrze sprawdza się w biznesie, jednak zamawiający mają możliwość personalizowania jej za pomocą uszlachetnień. Dzięki temu promocja biznesu jest efektywniejsza, a klienci szybciej zapamiętują ofertę.

Jednostronne czy dwustronne wizytówki?

Wizytówki są drukowane na papierze 90x50 mm, na który nanosi się treść z jednej lub z obu stron. Jednostronne projekty są proste i czytelne. Dobrze sprawdzają się jako nośnik danych kontaktowych do firm o wąskim profilu działalności. Ze względu na niewielki rozmiar kartonika, warto jednak wykorzystać jego obie strony.

Jakie są zalety wizytówek dwustronnych?

- z jednej strony umieszcza się dane kontaktowe firmy, z drugiej logo, ułatwiające identyfikację marki i polepszające jej rozpoznawalność w przyszłości,

- dwustronna wizytówka sprawdza się lepiej, gdy zakres prowadzonej działalności jest szeroki,

- tył wizytówki można wykorzystać do promowania produktów sezonowych, informowania o nowej usłudze itp.

Co więcej, większość klientów po otrzymaniu wizytówki, z ciekawości odwraca ją po kilku sekundach na drugą stronę. Warto wykorzystać ten fakt, by jeszcze skuteczniej docierać do grupy docelowej.

Papier kredowy na wizytówkę - dlaczego warto go wybrać?

Przygotowując projekt wizytówki, warto postawić na papier kredowy. Jest to standardowy materiał, dlatego opcja wyboru innego surowca może wydawać się skutecznym sposobem na wyróżnienie swojej oferty. Z reguły nie warto podążać za tą myślą, gdyż papier kredowy ma wiele zalet. Kredowy papier nie prześwituje, jest odporny na ścieranie i odbarwienia. Dodatkowo arkusz pokrywa się klejem i pigmentem. Dzięki temu farba drukarska płytko wnika w papier, co przekłada się na większą intensywność i świeżość barw.

W projekcie wizytówki można zdecydować się na arkusz papieru kredowego o wykończeniu błyszczącym, matowym lub półmatowym. Możliwe jest też uszlachetnianie papieru za pomocą folii Soft Skin lub lakieru wybiórczego UV. Laminat zwiększa natomiast wytrzymałość wizytówki i uniemożliwia pisanie po niej długopisem.

Metody uszlachetniania wizytówek

Uszlachetnienie papieru na wizytówki sprawia, że gotowy wydruk prezentuje się elegancko i ekskluzywnie. Tłoczenie lakierem UV 3D jest jedną z częściej wybieranych metod zdobienia wydruku. Wizytówki z lakierem wypukłym prezentują się najciekawiej, gdy efekt trójwymiarowości dotyczy jedynie kluczowych, wybranych elementów. Lakier można nałożyć np. na numer telefonu, gdy ma on stanowić główną formę komunikacji z klientem. Zamów wizytówki z tłoczeniem 3D w naszej drukarni.

wizytowki zlote

Szukasz pozłacanych wizytówek? 

Wizytówki złote lub srebrne powstają przy użyciu metody hot-stampingu. Za pomocą specjalnej folii na papier nanosi się błyszczącą warstwę, która podkreśla nazwę firmy, dane kontaktowe jej pracownika bądź inne ważne elementy. Złocenie sprawia, że gotowa wizytówka prezentuje się luksusowo, a kolorystyka wydruku staje się cieplejsza.

Wizytówki srebrne są surowsze i mają chłodniejszą tonację po wydrukowaniu. Dobrze sprawdzają się w branżach, które kojarzą się z czystością bądź dbałością o zdrowie.

 Jakie są zalety uszlachetnień?

-        uszlachetnienia zwiększają zadanie w pamięć kluczowych informacji o firmie - wyróżnione elementy od razu przykuwają uwagę grupy docelowej,

-        wypukły druk lub aksamitna folia Soft Skin oddziałuje na więcej zmysłów - klient buduje skojarzenia z marką poprzez dwa zmysły: wzrok i dotyk,

-        złocenia lub srebrzenia symbolizują prestiż marki - jest to istotne zwłaszcza w przypadku marek luksusowych,

-        trójwymiarowe elementy podkreślają nowoczesność marki - efekt 3D sprawia, że firma kojarzy się z innowacyjnością i podążaniem z duchem czasów.

Wizytówka z szablonu czy na podstawie własnego projektu?

Zamawiając wizytówki online, ma się do wyboru gotowe szablony oraz opcję druku na podstawie własnego projektu. Które z tych rozwiązań jest korzystniejsze? Stworzenie indywidualnego projektu jest polecane markom, które przykładają szczególną wagę do identyfikacji wizualnej. Własny wzór wizytówki umożliwia zastosowanie dokładnie takiej kolorystyki, jaką wskazano w brand booku oraz przygotowanie materiałów promocyjnych, wyróżniających się na tle konkurencji.

Gotowy szablon jest odpowiedni dla firm, które szukają uniwersalnych i czytelnych w odbiorze projektów wizytówek. Szablon jest niedrogi, dlatego zamawiający oszczędza na usługach grafika. Dodatkowo wszystkie elementy w gotowym projekcie są odpowiednio skalowane, co ułatwia ich odbiór.

Jeśli samodzielnie przygotowuje się projekt wizytówki, powinno się pamiętać o kilku kluczowych kwestiach. Przede wszystkim ilość treści umieszczanej na obu stronach powinna być ograniczona do minimum. Ważne jest skoncentrowanie się na kluczowych informacjach o firmie i danych kontaktowych do jej pracownika lub właściciela. Ograniczając treść, dba się o czytelność wydruku. Dobór kolorystyki, fontu oraz układu informacji jest kwestią indywidualną, jednak ważne jest zachowanie umiaru i skupienie się na spójności przekazu.

W drukarni można zamówić również indywidualny projekt wizytówki według własnych wytycznych, a także logo, jeśli firma jest na początku swojej działalności i jeszcze go nie posiada.