lip
30,
2024
Przedstawiamy instrukcje oklejania samochodu folia wylewaną marki Alon SLX dostępną w naszej drukarni Wojewoda. Instrukcja ta znajduje ...
Flagi reklamowe są wykorzystywane do promocji produktów i usług podczas targów, spotkań biznesowych oraz różnego rodzaju wydarzeń promocyjnych. Natomiast kampania reklamowa w Internecie odbywa się co oczywiste - w wersji cyfrowej. Jak te dwa odrębne światy można połączyć w jedną kampanię marketingową? Okazuje się, że przy odrobinie kreatywności da się wymyśleć kilka inspirujących pomysłów. Wychodząc temu naprzeciw w niniejszym artykule przedstawiamy kilka wskazówek.
Flagi reklamowe z nadrukiem, czyli tak zwanewindery stanowią pomysłową alternatywę dla typowych plakatów i banerów. Flagi reklamowe z logo z reguły można zobaczyć podczas wydarzeń organizowanych w plenerze. Chociaż nie jest to regułą, bo równie dobrze sprawdzają się w pomieszczeniach. Na przykład czasami maszty tego typu stawiane są w galerii handlowej przed wejściem do sklepu. Ponadto, nieźle sprawdzają się na targach oraz różnego rodzaju wydarzeniach biznesowych.
Umieszczenie adresu internetowego na fladze
Na fladze reklamowej można umieścić adres strony internetowej lub adres do profilu w mediach społecznościowych. Dzięki temu możliwe jest bezpośrednie skierowanie potencjalnych klientów do kanałów online, co umożliwia dalszą interakcję z marką.
Oczywiście nie trzeba ograniczać się tylko do umieszczania na fladze adresu URL do strony internetowej. Można być nieco bardziej kreatywnym. Przykładowe ciekawe kreatywne pomysły to:
●informacja zachęcająca do zapisu na webinar,
●informacja zachęcająca do pozostawienia polubienia na profilu w mediach społecznościowych,
●informacja o możliwości wzięcia udziału w konkursie, który odbywa się online,
●zachęta do odwiedzenia bloga (np. informacja o tym, że więcej informacji można przeczytać na blogu).
Podobnych pomysłów może być dużo więcej, ograniczeniem jest tylko kreatywność. Naszym zdaniem umieszczenie adresu URL na fladze to prosty, ale jednocześnie całkiem efektywny sposób na wykorzystanie flag reklamowych do realizacji kampanii marketingowej w Internecie.
Zdjęcia zrobione fladze reklamowej Można zrobić zdjęcie fladze reklamowej i umieścić je w Internecie.
Praktyka pokazuje, że mile widziane jest, gdy firma publikuje realne zdjęcia np. z targów lub z wnętrza swojego sklepu. W ten sposób budowane jest zaufanie oraz profesjonalny wizerunek firmy. Podstawowym miejscem na wstawienie zdjęć tego typu jest firmowa strona internetowa. Informacje o zakupionych flagach można umieścić np. na firmowym blogu. Poza stroną internetową, zdjęcia warto umieścić w wizytówce Google Moja Firma. Obecnie wizytówki w wyszukiwarce Google są bardzo istotnym elementem marketingu internetowego – w szczególności, gdy mówimy o biznesach o zasięgu lokalnym.
Kolejnym miejscem są oczywiście profile w mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter oraz wszelkie inne platformy społecznościowe.
Następny pomysł to nagranie materiału wideo, który można umieścić np. na platformie YouTube. Filmy video są świetnym sposobem na budowanie zaufania. Zwykło się mówić, że zdjęcie mówi więcej niż 1000 słów. Natomiast film video bez wątpienia buduje zaufanie jeszcze bardziej niż zdjęcie.
Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że kluczowe jest umiejętne przygotowanie projektu. Flaga powinna być spójna z identyfikacją wizualna marki. Powinna przyciągać uwagę odbiorców za pomocą atrakcyjnego designu. Ponadto, treść umieszczona na fladze powinna być krótka, klarowna i skoncentrowana na przekazaniu istotnej informacji, która zachęci odbiorców do działania.
Umieszczony link (adres URL) musi być czytelny. Trzeba pamiętać, o tym, że czasami długie adresy URL nie wyglądają schludnie i nie są wygodne do przepisania. Dlatego trzeba mieć na uwadze, że rozwiązaniem tego problemu jest stosowanie tak zwanych skróconych linków oraz stosowanie QR kodów.
Połączenie flag reklamowych z realizacją kampanii reklamowej w Internecie na pierwszy rzut oka wydaje się bardzo oryginalnym pomysłem. Jednak tak naprawdę, jest to strategia, która harmonijnie łączy tradycyjną reklamę z potencjałem marketingu internetowego. Kluczem w realizacji takich działań jest odrobina kreatywności i dopasowanie strategii do specyfiki odbiorców oraz internetowych platform, na których prowadzona jest kampania
Comments : 0