Top kategorie

Blog reklamowy - nasze inspiracje

Eko-trendy w materiałach reklamowych: od leżaków po stoiska targowe

 Eko-trendy w materiałach reklamowych: od leżaków po stoiska targowe

Na czym polegają aktualne proekologiczne trendy?

Mówiąc o materiałach reklamowych przyjaznych naturze z reguły mówimy o produktach, które są utworzone z biodegradowalnych tworzyw sztucznych oraz naturalnych surowców. Przykłady to papier z recyklingu, naturalne drewno, biodegradowalny plastik oraz organiczne tkaniny. Osoby świadome ekologicznego podejścia sięgają po materiały, które są oznaczone odpowiednimi certyfikatami lub symbolami. Na przykład produkty biodegradowalne są oznaczone symbolem listków (czasami dodatkowo umieszczone są dopiski np. EKO lub BIO). Poza tym, popularnym oznaczeniem jest certyfikat FSC (Forest Stewardship Council). Certyfikat FSC cieszy się uznaniem największych organizacji ekologicznych i uchodzi za jedno z najbardziej godnych zaufania na świecie narzędzi w zakresie certyfikacji zasobów leśnych.

Aktualne eko-trendy oczywiście nie ograniczają się wyłącznie do korzystania z ekologicznych surowców. Ważny jest także sam proces produkcji. Może to się objawiać poprzez wykorzystanie energooszczędnych urządzeń w procesie produkcji lub wykorzystanie alternatywnych źródeł energii.

Dodatkowo, firmy, które starają się prowadzić swoją działalność w sposób zrównoważony podejmują działania mające na celu zmniejszenie negatywnego wpływu swojej działalności na środowisko. Przykłady takich działań to np. organizacja akcji sadzania drzew lub organizacja akcji sprzątania śmieci oraz wspieranie różnorodnych lokalnych inicjatyw na rzecz ochrony przyrody.

prezent ulubiona muzyka zdjęcie

Jakie są przykłady proekologicznych materiałów reklamowych?

1) Wybory wykonane z papieru np. ulotki, plakaty, banery, wizytówki
Ulotki, plakaty, banery, wizytówki oraz wszelkie inne materiały reklamowe, które są wykonane z papieru mogą być wykonane z materiału, który pochodzi z zrównoważonych zasobów leśnych. Wybierając produkty wykonane z papieru, konsumenci powinni mieć pewność, że wspierają praktyki gospodarowania lasami sprzyjające ochronie środowiska.

2) Wyroby wykonane z drewna np. potykacze, skrzynki, tablice reklamowe
Niektóre materiały reklamowe są wykonane z drewna. Przykładem takich produktów są potykacze, drewniane skrzynki oraz tablice informacyjne. Produkty tego typu powinny być wykonane na bazie naturalnego drewna pochodzącego z zasobów leśnych, które są gospodarowane w sposób zrównoważony.

ekologiczny potykacz z drewna

3) Stoiska targowe
Firmy, które prezentują swoje produkty i usługi podczas targów i różnego rodzaju wydarzeń biznesowych korzystają z stoisk targowych. Budowa stoisk targowych z proekologicznych, materiałów jest powoli pojawiającym się trendem. Na przykład można zwrócić uwagę czy materiały wykorzystane do budowy stoiska są biodegradowalne lub czy płyta meblowa jest wykonana z naturalnego drewna

4) Leżaki reklamowe
Leżak reklamowy
to element, który często pojawia się na targach oraz różnego rodzaju wydarzeniach organizowanych na świeżym powietrzu. Coraz częściej leżaki reklamowe z nadrukiem są produkowane z naturalnego drewna lub z plastiku pochodzącego z recyklingu. Również oparcie w leżakach tego typu może być wykonane z tkanin, które są neutralne dla środowiska.

drewniany leżak z logo

5) Odzież i gadżety reklamowa
Koszulki typu t-shirt są popularnym i uniwersalnym nośnikiem reklamy, który może być noszony przez pracowników firmy, klientów oraz uczestników wydarzeń promocyjnych.
Firmy mogą wybierać odzież, która jest wyprodukowana na bazie naturalnych tkanin.

paleta z grawerem logo

Jakimi korzyściami charakteryzuje się korzystanie z proekologicznych materiałów reklamowych?

Pierwsza korzyść jest całkowicie oczywista – jest to po prostu zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko. Można tutaj mówić o ograniczeniu zużycia surowców naturalnych, zmniejszeniu zanieczyszczeń oraz ograniczaniu emisji CO2.

Druga korzyść, to budowanie wizerunku jako firmy, która nie patrzy obojętnie na przyszłość planety. Budowa pozytywnego wizerunku to oczywiście działanie, które wchodzi w skład strategii marketingowej i może w mniejszym lub większym stopniu wpływać na sprzedaż. W obecnych czasach, gdy zrównoważony rozwój jest przedmiotem debaty publicznej konsumenci coraz chętniej wybierają firmy odpowiedzialne społecznie i dbające o środowisko. Tym samym, stawianie na ekologię jest sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji i zyskanie przewagi rynkowej.

Po trzecie, firmy, które dbają o środowisko, mogą być atrakcyjniejsze w oczach pracowników oraz partnerów biznesowych. Pracownicy, mogą mieć poczucie, że pracują w społecznie odpowiedzialnym miejscu. Natomiast partnerzy biznesowi, mogą chętniej wchodzić w współpracę z firmami o podobnych wartościach.