lip
30,
2024
Przedstawiamy instrukcje oklejania samochodu folia wylewaną marki Alon SLX dostępną w naszej drukarni Wojewoda. Instrukcja ta znajduje ...
Planowanie stoiska degustacyjnego, to zadanie, które składa się z co najmniej kilku etapów. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej temu, na co należy zwrócić uwagę projektując stoisko degustacyjne. Ponadto, przedstawiamy krok po kroku o jakich zadaniach należy pamiętać przy tworzeniu takiej akcji promocyjnej.
Stoisko degustacyjne to przestrzeń, która z reguły ma na celu umożliwienie klientom spróbowanie produktu spożywczego przed zakupem. Mowa tutaj o konstrukcji, która składa się z blatu przypominającego stolik lub mobilną ladę. Czasami stoiska degustacyjne dodatkowo są wyposażone w dodatkowe elementy takie jak daszek chroniący przed słońcem lub deszczem (z reguły daszek pełni także rolę dodatkowej przestrzeni na umieszczenie baneru reklamowego). Poza tym, niektóre modele są wyposażone w miejsce na przechowywanie oferowanych produktów (nie jest to jednak regułą).
Stoiska degustacyjne zazwyczaj są stosowane do przeprowadzania akcji promocyjnych w supermarketach oraz w galeriach handlowych. Czasami tego typu promocje są także przeprowadzane podczas targów oraz przeróżnych wydarzeń masowych (np. konferencje, festiwale, jarmarki itp.).
Stosowanie stoisk degustacyjnych stanowi skuteczną strategię promocyjną, pozwalającą firmom na bezpośredni kontakt z klientami. Strategia ta opiera się na założeniu, że klient, który spróbuje produkt, teoretycznie ma większe szanse na podjęcie decyzji zakupowej w przyszłości. Ponadto, stoiska tego typu budują pozytywny wizerunek marki.
Projektując stoisko degustacyjne należy zwrócić uwagę na to, żeby takie stoisko było zgodne z identyfikacją wizualną marki oraz żeby przyciągało uwagę odbiorców. Żeby spełnić te założenia konieczne jest umiejętne przygotowanie projektu. Grafiki reklamowe, powinny sprawiać, że potencjalni klienci od razu będą wiedzieli, że w danym miejscu odbywa się akcja promocyjna. Jednocześnie kluczowe jest zadbanie o to, żeby jak najbardziej wyeksponować promowane produkty.
Kolejny istotny element to funkcjonalność takiego stoiska. Punkt degustacyjny powinien być zaprojektowany tak aby umożliwiał płynną obsługę klientów. Personel obsługujący klientów powinien mieć odpowiednią przestrzeń do pracy. Czasami stoiska degustacyjne są rozbudowywane o lodówkę, szklaną witrynę z produktami lub pozostałe elementy charakterystyczne dla zaplecza gastronomicznego. W takich przypadkach blat tworzący stoisko powinien być zaprojektowany tak aby był spójny z pozostałym osprzętem.
Poniżej skrótowo przedstawiamy krok po kroku o jakich zadaniach należy pamiętać, aby wykonać stoisko degustacyjne. Poniższy opis nie jest szczegółową instrukcją, ale może stanowić inspirującą podstawę dla każdego kto zastanawia się nad podjęciem organizacji takiej akcji promocyjnej.
Co ciekawe, taka akcja promocyjna może być organizowana bezpośrednio przez producenta danego produktu spożywczego lub przez dystrybutora lub przez firmę zewnętrzną, która dostała takie zlecenie. Dlatego niejednokrotnie konieczne jest określenie obowiązków, oczekiwań oraz odpowiedzialności każdej ze stron. Przy akcjach tego typu konieczne może być również omówienie celów marketingowych każdej ze stron.
Poza zwróceniem należytej uwagi co do kwestii związanych z marketingiem trzeba również zadbać o kwestie związane z bezpieczeństwem. W przypadku niektórych produktów istotne może być zadbanie o kwestie związane z BHP. Zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, przygotowania i podawania produktów oraz przestrzeganie wszelkich norm higienicznych i sanitarnych to bez wątpienia element, który wymaga szczególnej uwagi.
Poza zatrudnieniem lub oddelegowaniem personelu trzeba także pamiętać o kwestiach logistycznych. Na miejsce promocji musi dotrzeć stoisko targowe oraz reklamowane produkty. W przypadku produktów, które są niewielkie gabarytowo możliwa jest organizacja całej logistyki przy użyciu samochodu osobowego. Natomiast przy większych akcjach promocyjnych (lub przy produktach które wymagają specjalnych warunków przechowywania) konieczne może być oddelegowanie specjalistycznego transportu (np. samochodu ciężarowego wyposażonego w moduł chłodniczy).
Oczywiście w dniu akcji promocyjnej trzeba także zadbać o rozłożenie stoiska oraz zaprezentowanie produktów w estetyczny sposób.
Poza analizą kwestii marketingowo-sprzedażowych trzeba dopełnić wszelkich formalności. Należy zadbać o to, żeby towar, który nie został rozdany został zwrócony do magazynu. Należy także uregulować ewentualne należności związane z akcja promocyjną (np. zobowiązania wobec placówki, u której wynajęte było miejsce na degustacje). W niektórych przypadkach warto upewnić się czy zostały wypełnione cele i obowiązki, które zostały zawarte w umowie na realizację takiego przedsięwzięcia.
Podobnych zadań organizacyjnych może być oczywiście dużo więcej. Niemniej jednak artykuł ten stanowi pewien wstęp dla każdego kto zastanawia się z jakimi zadaniami wiąże się organizacja stoiska degustacyjnego.
Comments : 0