Top kategorie

Blog reklamowy - nasze inspiracje

Potykacz - skuteczna reklama

Potykacz - skuteczna reklama

Jaka reklama na chodnik? Potykacz.

Czym jest potykacz? Spacerując chodnikiem mogłeś się natknąć na stojącą przed lokalem reklamę na chodniku. Bardzo często stosowana przed lokalem handlowym, restauracją, lodziarnią czy kawiarnią. Nazwa potykacz jak się można domyślić pochodzi od tego, że łatwo się o potykacz potknąć. Potykacze stojąc nam na drodze siłą rzeczy zwracają na siebie uwagę przechodniów.  Potykacz to stojak, najczęściej dwustronny z łatwo wymienialnym plakatem. Potykacze drewniane mają folie kredową. Potykacze aluminiowe maja miejsce na plakat.

Potykacz reklamowy – aluminiowy czy drewniany?

Potykacze drewniane najczęściej wykorzystywane są w gastronomii. Drewno często koresponduje z wnętrzem i klimatem lokalu. Największym atutem jest tablica kredowa na której łatwo można napisać aktualną cenę lodów lub dania dnia. Potykacz aluminiowy ma miejsce na plakaty , wymienia się je w łatwy sposób otwierając ramki.  

Potykacz aluminiowy czarny

Jaki potykacz na zewnątrz?

Potykacze to uniwersalny nośnik reklamy znajdujący zastosowanie zarówno wewnątrz np. alei handlowej jak i na zewnątrz na deptaku. Czy w takim razie każdy potykacz będzie się sprawdzał w obu przypadkach? Do wewnątrz polecamy lekkie potykacze owz, łatwo je wystawić przed lokal, maja łatwy system wymiany plakatu. Niska waga sprawia że na zewnątrz wiatr może je przewrócić. Czy zatem wybrać potykacz drewniany? Tak, ale z grubego drewna. Tu decydująca jest waga, czym cięższy potykacz tym lepiej, bardziej stabilnie. Konstruktorzy potykaczy wymyślili również Potykacz Spring o szerokim rozstawie stóp na sprężynach, który jest odporny na wiatr i nie jest bardzo ciężki. Innym dostępnym rozwiązaniem są potykacze Waterbase których podstawa jest plastikowym kontenerem zalewanym wodą. Pozwala to komfortowo ustawić potykacz i następnie go dociążyć. Potykacze waterbase mają również kółka co powala wygodniej je przesuwać lub chować w nocy.  Potykacze wykorzystujące plakaty maja w zestawie folie antyrefleksyjną. Chroni ona przed promieniami UV i ułatwia estetyczne ułożenia plakatu w potykaczu. Folia ta nie chroni jednak przed zaciekającą wodą i wilgocią. Zalecamy do potykaczy stojących na zewnątrz stosowanie plakatów wodoodpornych. Plakaty papierowe po obecności na deszczu zaczynają pęcznieć i się marszczyć.

Potykacz waterbase

Jak przygotować grafikę do potykacza?

Pamiętaj że potykacz musi zawierać skondensowana informacje. Najlepiej nazwę lokalu i kluczowy produkt np. „Fryzjer Ania -  Cięcie męskie 40 zł„ lub „Lody tradycyjne – gałka 5 zł” lub „Restauracja na molo – Danie dnia Dorsz, frytki, surówka  - 60 zł”. Bardzo często na projekcie dodajemy strzałki, ważne aby przy potykaczu dwustronnym pamiętać o odbiciu lustrzanym strzałki na obie strony potykacza. Przy potykaczu kredowym również nie należy się rozpisywać.

Jeżeli jesteś przekonany że reklama na potykaczu jest właśnie dla Ciebie zachęcam do skorzystania z szerokiej oferty Drukarni Wojewoda. Zapraszam